Juli bookhaul – Kristine

IMG_5332Eftersom at Josefine har lavet et bookhaul for alle bøgerne hun har købt i Juli på hendes YouTube kanal (kan ses her. Og jeg advarer om mange bøger! Hun købte endda flere bøger inden måneden var omme) tænkte jeg, at jeg ville lave mit her på bloggen. Jeg har overhovedet ikke købt så mange som Josefine har, men jeg har dog købt 6 bøger (den sidste ses ikke på billedet da den er lånt ud lige p.t), og de bøger er jeg rigtig glad for!

IMG_5343

  • The Summer I Turned Pretty af Jenny Han. Den første bog i en engelsk serie på tre bøger, hvor den første bog dog er oversat til dansk. Josefine har anmeldt den danske version af bogen, kan læses her.
  • The Raven Boys af Maggie Stiefvater. Den første bog i en engelsk serie på fire bøger.

De første to her købte min far til mig da vi var i København en dag (tak far!) Det er to bøger som jeg nærmest udelukkende har hørt godt om, og som jeg har ønsket mig i evigheder. Hvorfor jeg ikke har fået dem anskaffet før nu er mig stadig en gåde, men nu har jeg dem altså og de er hermed tilføjet til min meget lange TBR.

 

IMG_5290

  •  Harry Potter And The Cursed Child af J. K  Rowling, John Tiffany og Jack Thorne. Jeg tror ikke jeg behøver at nævne hvilken serie den er i.
  • En Hogwarts notesbog som var alt for sød til ikke at tage med.

Jeg var til midnatspremieren i Aalborg sammen med Josefine for at få fat i denne bog. Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg kun har læst fem af bøgerne og set fem af filmene. Min Harry Potter interesse er nemlig startet for nylig, og jeg vil ikke se filmene før jeg har fået læst bogen, men jeg er kæmpe fan! Og jeg har faktisk lige anskaffet mig Halfblodsprinsen såååå….Notesbogen købte jeg et par uger inden premieren .

IMG_5336

  • Alt eller intet af Nicola Yoon.
  • The Vampire Diaries #2 – Kampen. Den anden bog i en serie på tolv bøger!

Josefine, Katrine og jeg ville gerne læse en bog sammen – vi spurgte derfor de søde mennesker hos Lovebooks om de ville sende Alt eller Intet til os da vi alle havde interesse for at læse den. Det ville de heldigvis gerne, og da vi var sammen et par dage i Juli, læste vi den sammen (højtlæsning!) Vi har i øvrigt alle lavet en anmeldelse sammen som du kan læse her.

TVP #2 fandt jeg tilfældigvis inde i en genbrugsbutik da Josefine og jeg vadede rundt i byen en dag. Jeg havde i forvejen 1’eren – som jeg byttede mig til ved et bogbyttemarked og 3’eren – som jeg købte for en femmer ved bogudsalg på biblioteket. Så alt i alt har denne serie indtil videre kostet mig 25 kr! Den er en ret god deal og jeg glæder mig til at komme i gang med dem.

 

IMG_5272

  • Mig før dig af Jojo Moyes. Den første bog i en duology.

Den her bog købte jeg også i byen med Josefine. Jeg har ønsket at læse den i så lang tid nu. Jeg arbejder nemlig på et bibliotek, og jeg er derfor begyndt at låne samt at reservere bøger oftere, og jeg reserverede den her – men efter en måned og stadig langt bag køen, kunne jeg simpelthen ikke vente mere (jeg skulle jo helst også nå at se filmen)

Jeg har allerede læst den, og uh den var bare god! Dog gjorde slutningen mig lidt skuffet, men det er en anden snak.

Det var de bøger jeg har fået anskaffet mig i Juli. Fortæl mig endelig hvad du har fået købt dig!

Skrevet af Kristine

 

 

 

 

Skriv et svar

