Efterårferieslæsning

Det bliver koldere, bladene  skifter farve og falder ned på jorden . Det er EFTERÅR! Og fra i dag af har jeg ferie – og for mig er efterårsfere lig med hygge, en varm kop kakao, striktrøjer og her i de sidste par år: FANTASY! Og hvor er det godt, fordi det er jeg virkelig bare i humør til! Jeg har derfor samlet nogle bøger som jeg godt kunne tænke mig at komme i gang, om jeg når at læse dem allesammen tviver jeg dog stærkt på. Men jeg regner med at nå omkring to. Derudover vil jeg også dele nogle oplevelser med jer – det kommer nemlig ikke til at gå stille for sig!

eftera%cc%8ar-6

Jeg er pt. igang med at læse “Den dag jeg glemmer” af Adam Silvera. Jeg mangler omkring hundrede sider som det er lige nu – og den er god! Men jeg kan virkelig mærke en stemme inden i mit hoved, der bare skriger “FANTASY, FANTASY, FANTASY” hvilket denne bog jo ikke er. Men den skal ihvertfald læses.

eftera%cc%8ar-5

Okay guys… Jeg tror jeg er ved at være klar… Nu skal Dødsregalierne læses for første gang nogensinde, og det både skræmmer og glæder mig – jeg vil jo ikke have det skal slutte! (Vi har slf. også Cursed child og andre små historier, men I ved hvad jeg mener)

Men det skal helt klart blive en god oplevelse, og jeg tror det bliver helt perfekt at læse den her i efterårsferien. Så Harry, I’m ready!

eftera%cc%8ar-4

Jeg drømmer også om at få læst “Skyriel”, en ny dansk fantasy bog af Lene Dybdahl.      Lige siden første gang jeg hørte om denne bog, har jeg været helt hooked på at læse den. Jeg synes simpelthen at den lyder så enormt spændende, og generelt har jeg haft lyst til at komme i gang med at læse Lene Dybdahls forfatterskab i noget tid nu.

Skyriel lyder som en hæsblæsende fantasy bog, med en hovedperson der sparker røv!

img_0174

Jeg er lidt over halvvejs i “Odinsbarn” af Siri Pettersen, der er første find i “Ravningerne”, og jeg kunne godt tænke mig at få den læst færdig. Indtil videre synes jeg at det er et fedt univers, med mange gode karakterer. Men den har dog ikke fanget mig sådan rigtigt endnu, hvilket jeg egentlig havde håbet. Men hey – der er stadig et par hundrede sider endnu!

Og hvad sker der så i min efterårsferie?

Altså egentlig ikke sååå meget –  men når vi når til onsdag kommer Josefine herop! Vi har planlangt nogle ting, der skal filmes, og blogindlæg, der skal skrives, og så drager vi til Herlufsholm Fantasy Bogmesse lørdag! Så der kommer rent faktisk en hel dag i Fantasy-bøgernes tegn og det glæder vi os meget til. Jeg selv var der sidste år, og det var sygt fedt, og jeg vil helt klart anbefale det.

fantasybogmesse_web

Jeg håber alle derude får en god efterårsferie! (og at vi måske ses på messen 😉 )

Skrevet af Kristine

Skriv et svar

