Winter wonderland booktag! /Kristine

Hey alle! Det er gået op for mig at der endnu ikke har været noget rigtig julet på bloggen – det skal der da laves om på! I dag laver jeg derfor dette tag – seks julede (og boglige) spørgsmål – jeg håber I vil læse med!

Hvilken bog er så glad og sød at den varmer dit hjerte?

100p Anna og Det Franske Kys. Den bog gjorde mig så lykkelig indeni. Det er virkelig bare en helt fantastisk bog – en slags lys i tågen – man ikke kan lade være med at blive glad i låget over. Måske endda så meget at man græder af glæde!

Hvad er din yndlings bog med et hvidt cover?

Between shades of gray/Glimt af håb. Der er endda sne på coveret XD. Men der hører lighederne mellem juleglæde og bogen så også op. Den bog er ganske enkelt forfærdelig – forfærdelig god. Forfærdelig fordi begivenheden bogen drejer sig om, faktisk har fundet sted. Forfærdelig fordi jeg intet anede om det. Og god fordi… der er alt for meget, det må I have til gode!

Du sidder i en dejlig og blød stol, har en onesie på, og drikker varm chokolade – men hvilken MONSTER bog læser du?

Åh gud det er lang tid siden jeg har læst en kæmpe bog. Men i øjeblikket læser jeg A Christmas Carol/Et Juleeventyr i en stor illustreret udgave! Så den er ikke et monster vandret, men lodret er den helt sikkert!

Det er begyndt at sne, så du beslutter dig for at lave en sneboldkamp! Hvilken karakter ville du elske at spille sneboldkamp med?

Luna Lovegood. Bare fordi hun er Luna Lovegood.

Din ild begynder at gå ud. Fra hvilken bog ville du tage de sidste kapitler og smide ind i ilden inden den slukker helt?

Harry Potter og Halvblodsprinsen – jeg lover ikke at spoile noget. Men det er ikke fordi jeg hader slutningen, jeg synes simpelthen bare den er så sørgelig!

Hvilken bog sidder så dybt i dit hjerte at du ville give den til en som ikke rigtig læser, men gerne vil?

Hunger games sidder så dybt i mit hjerte. Både fordi det var den bog, der fik mig til at læse, men også fordi den/de bøger bare indeholder så meget morale – og virkelig kan vise hvor galt det kan gå, hvis vi ikke passer på! Helt fantastisk og forfærdelig – en serie der altid vil være i mit hjerte, jeg knuselsker den virkelig til døde.

Det var så de spørgsmål – jeg tagger Josefine til at lave det her tag (;-).) Ellers må I have en mega god jul med alt som hører sig til!

Skrevet af Kristine

 

 

 

 

 

Skriv et svar

