5 tips til hvordan du kan spare penge på bøger /Josefine

dsc_9390

Det er altid dejligt at få nye bøger – men det kan også hurtigt blive en dyr fornøjelse. Så derfor har jeg idag valgt at samle mine 5 tips til, hvordan du kan spare lidt på dit næste bog indkøb. Enjoy!


1. Køb brugte bøger
Én mands skrald er en anden mands guld. Er det ikke et ordsprog?

Hvis du ikke har noget imod at en bog er blevet læst 1-2 gange, så er brugte bøger en god måde at spare penge på. Mange bliver solgt til omkring halvdelen af købsprisen, og det er let at finde nogen i god stand.

Hvor du kan finde det: Den Blå Avis, i forskellige grupper på Facebook og nogle gange sælger biblioteker også ud af deres ældre kopier.

2. Tilmeld dig nyhedsbreve
Nyhedsbreve kan være irriterende – især hvis du får fra alt for mange. Men nogle gange er de også virkelig brugbare. Mange hjemmesider og butikker har nemlig visse tilbud og fordele til dem, der abonnere på deres nyhedsbrev, som f.eks. 10% på dit næste køb eller en konkurrence kun for abonnenter. Hvis du ikke vil føle dig spammet med mails, kan du sætte din inbox til at filtrere dem fra, og lægge dem i en mappe, kun egnet for nyhedsbreve.

Hvor du kan finde det: på hjemmesider, har de tit en knap, hvor der står “tilmeld dig vores nyhedsbrev”. Ellers så gå ned i forretningen og spørg. Jeg er sikker på de gerne vil hjælpe dig!

3. Medlemskab
Hvis du er lidt af en online-shopper, så ved du måske allerede dette, men hvis ikke, så lad mig introducere dig til glæden ved et medlemskab hos din favorit webshop. Mange tilbyder nemlig at man for X-antal kroner om måneden kan få tilbud på bøgerne på deres hjemmeside. Dette findes f.eks. på saxo.com – som klart er den jeg foretrækker – hvor du betaler 69 kroner om måneden, og så får du op til 70% på ALLE deres bøger (og fri fragt!).

Når jeg bruger det, plejer jeg at have sparet sammen i lidt tid, og så købe medlemskabet på et tidspunkt, hvor jeg vil købe en god stak bøger, i stedet for at købe måske én bog derfra om måneden. Der er ingen binding, så du kan til hver en tid af- og tilmelde dig. Du kan også gå sammen med en veninde eller to, dele medlemskab prisen og så betale for de bøger i hver især skal have.

Hvor du kan finde det: Bla.  på saxo.com og plusbog.dk

4. E-bøger
Selv er jeg ikke så stor en fan af e-bøger, men de er typisk billigere end en fysisk kopi. Så hvis du skal ud at rejse, køre langt eller bare godt kan lide at læse på en skærm, så er e-bøger en nem måde at spare lidt penge.

Hvor du kan finde det: i iTunes, Amazon og typisk alle “boghjemmesider”.

5. Udsalg
Og nu det mest indlysende tip af dem alle: udslag. Her kan du tit spare penge på titler, du længe har ønsket dig… og nogle gange også på bøger, du slet ikke vidste, du havde brug for. Men begå nu ikke den fejl at købe nogle, du tror du har brug for, men in reality, du aldrig får læst… ligesom mig. Hvis du vil vide mere om mine dårlige indkøb så klik her: VIDEO.

Det er smart at have sparet lidt penge sammen til udsalg, så hold øje med dagene, og markér din bys “By Night” og “Blackfriday” i din kalender.


Jeg håber disse tips har hjulpet dig og at du har dig en fabelagtig dag!

 

skrevet af Josefine

*dette indlæg er på ingen måde sponsoreret og er kun skrevet ud fra personlig erfaring*

 

One thought on “5 tips til hvordan du kan spare penge på bøger /Josefine

Skriv et svar

