Tips til hvad du kan gøre, når du ikke ved hvad du skal læse / Josefine

Ahh… Hvilken dejlig følelse at afslutte en bog. Men hvad så nu? Hvad skal du nu gå igang med? Det spørgsmål er et neverending problem for en læser. Derfor har jeg nu samlet metoder og tips, taget ud fra mig selv, som jeg nu vil give videre til alle jer, der kender til dette og ved at “the struggle is real”.


 

1. Se hvad der går i biografen – eller snart kommer
Det er altid fedt at være på forkant, især når det kommer til film baseret på bøger. Derfor kan du se efter hvad der snart har premiere så du kan nå at læse bogen inden filmen udkommer. For alle ved jo at man altid skal læse bogen først… ikke?

2. Lad det være tilfældigt
Skriv alle titlerne på de bøger du gerne vil læse ned på små sedler – det kan være alle dem der står på din bogreol, eller kun dem du føler for men ikke kan vælge imellem. Læg alle sedlerne ned i en hat, pose eller hvad du nu kan få fat i, og træk. Dette er din næste læseoplevelse!

3. Se på blogs og Instagrams
Det er altid fedt at få inspiration fra andre – især andre læse glade mennesker, som man kan finde online. Søg på nogle bestemte hashtags på instagram og se hvad andre læser lige nu, eller læs blogindlæg, indtil der er noget der fanger din interesse.

4. Film
Nu er vi tilbage ved filmene, men den her gang er det på grund af noget andet. Kan du huske de film du så som lille – eller i det mindste yngre? Mange af dem kunne nemt være baseret på en bog! Så hvorfor ikke gå på Goodreads eller dit foretrukne læseforum og se om den skulle være der. Det er altid hyggeligt med nostalgi.

5. Spin-off serier
Hvis du lige har færdiggjort en fantastisk serie, og bare vil have mere, så kan du være heldig at der findes en spin-off serie: altså en serie eller bog, der foregår i samme univers, men hvor man følger et andet sæt karaktere. Som f.eks. “The Mortal Instruments”-serien har “The Infernal Devices” som en spin-off triologi.


Det var de fem tip jeg havde til jer idag, og jeg håber de har hjulpet jer videre i hvad kunne være en slump 😉

“Men, Josefine,” siger du måske. “Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke synes, jeg har råd til en ny bog?” jamen så fortvivl ej, kære læser! For jeg har tidligere skrevet et indlæg med tips til hvordan du kan spare penge på bøger. Det kan du læse her

God uge derude!

skrevet af Josefine

One thought on “Tips til hvad du kan gøre, når du ikke ved hvad du skal læse / Josefine

Skriv et svar

