“Alt for mange hemmeligheder” af Abbi Glines

Titel: Alt for mange hemmeligheder
Forfatter: Abbi Glines
Forlag: Turbine
Sprog: Dansk
Udgivelsesår: 2017
Antal sider: 233
Antal stjerner: 3/5

Denne bog er et anmeldereksemplar fra forlaget.

Hun er 19 år, hans stedfars datter og både uskyldig og naiv efter at have brugt det meste af sin ungdom på at passe sin syge mor. Og så er Blaire det eneste, der nogensinde har været forbudt område for 24-årige Rush. Han er charmerende, kan bruge frit af sin fars millioner og har en mor, der desperat higer efter hans kærlighed og aldrig sætter grænser, Tre grunde til, at Rush får alt, han peger på.

Da Blaires mor dør, må Blaire flytte fra et lille hus på landet og hjem til sin far og hans nye kone i et enormt hus i et rigmandskvarter. Kun for at finde ud af, at hendes far slet ikke er der, men er på kærlighedsferie i Paris. Tilbage i huset er Blaires stedbror Rush, søn af en rockstjerne, kynisk, nedladende, forkælet og så sindssygt lækker, at Blaire både irriteres og drages af ham.


IMG_0730

Erotik er ikke mig. Fandt jeg ud af.
Jeg griner egentlig ret meget over det haha. Jeg har aldrig læst en erotisk kærlighedsbog, men synes at denne bog lød spændende. På en måde en kliche og på en måde ikke! Jeg blev ihvertfald draget ind i bogens univers med dens meget letlæste skrivestil.

Blaire er hovedpersonen – hun er meget sød, men generelt gennem hele bogen følte jeg, at hun var en del år yngre. Hun er for “Rush gav mig husly i en nat, det mindste jeg kan gøre til gengæld er at rengøre hele huset” agtig. Hvilket sænkede farten massivt i forhold til handlingen. Vi vil have, at hun skal have Rush. Og det vil hun også. Det trækker tiden, at hun hele tiden bare vil være så høflig så muligt. Selvom jeg samtidig synes, at bogen fløj afsted  – med den letlæste skrivestil og ønsket om, at de bare skulle finde sammen nuuuu.

Men da de så fandt sammen…skal jeg da love for, at der skete noget! Og det er så her, at jeg begyndte at tænke, at det nok ikke HELT var min stil. Masser, masser af erotik. Masser af hemmeligheder. Masser af Kristine tror hun skal brække sig. Det var nok en overdrivelse, men det er absolut ikke noget jeg har læst før – og det chokerede mig meget hvor detaljeret det hele blev beskrevet. Jo, jeg er 16. Jo, jeg troede også jeg var “gammel nok.”

Når det så er sagt, synes jeg at Blaires historie er smuk. Hun går fra ikke helt at tro på sig selv efter morens død – til at finde ud af, at hun faktisk kan holdes af. Hun skulle bare flytte hurtigst muligt ud til sin far, få et arbejde og komme væk. Men de planer ændrede sig drastisk. Det sidste kapitel rørte mig faktisk. Det var nemlig så realistisk. Og jeg var også vild med den underspillede drama gennem hele bogen.

Du bør læse denne bog hvis du kan lide god og gammeldags erotik. Er du usikker på om du kan det – så døm på forsiden… det må man nemlig godt en gang i mellem 🙂

Skrevet af Kristine

Skriv et svar

