Dewey’s Readathon ’17

DSC_0080

I forrige weekend var det – som nogle nok ved – tid til det halvårlige “Dewey’s 24-hour readathon” og i år var første gang jeg deltog! Jeg vloggede hele dagen, og hvis du kunne tænke dig at se hvordan det gik mig, så kan følge nedenstående links. Grunden til der er to, er fordi jeg både uploadede en, med ALLE klip jeg filmede den dag, og en hvor jeg har taget de bedste bidder ud, og kortet den rimelig langt ned – og bare sådan der er noget for alle, er her, hvad jeg lavede i de 24 timer. Enjoy!

Korte vlog: https://www.youtube.com/watch?v=-n1xkTn_5v4&t

Lange vlog: https://www.youtube.com/watch?v=4qHJ-nj-tEo

who knows – står op, tager tøj på for at se nogenlunde præsentabel ud

12:27 – starter vlog. Højst sandsynligvis lige kommet i tøjet.

12:41 – morgenmad bestående af en bagel og gulerodskage (fordi sundhed)

13:39 – (jeg ved virkelig ikke hvad der lige skete med den time mellem 12:41 og 13:39) ankommer til Føtex og flipper ud over at de har -25% på alle bøger – hvilken mere perfekt dag?

SIDE NOTE  – bare hvis I nu er interesserede i hvad jeg købte *insert sassy emoji girl here*

Jeg købte “After 4: Lykken” – den var med i 2 for 99kr. tilbudet, men jeg købte kun den. Alene ville den koste 59kr. (billigt i sig selv, taget boghandlernes priser i betragtning… yikes) og det var det jeg fik 25% på, så vores regnestykke er:

59/100 · 25 = 14,75

59 – 14,75 = 44,25 = BILLIGT!

UDOVER DET købte jeg også en bog der hedder “I morgen kommer en ny himmel”. Den kostede 80kr. før og den fik jeg så til 60kr.

Aaaand, we’re back.

14:31 – hjemme med lækre snacks og 2 nye bøger (vil gerne lige gøre opmærksom på at readthonet startede kl. 14:00… flot, Fine… Virkelig flot.)

14:35-14:45 – får lige ryddet op i mit støv bedækkede værelse.

14:58 – starter på den første bog, som er “Den Sidste Stjerne” af Rick Yancey (jeg var på dette tidspunkt allerede på side 259)

16:09 – På side 285 i “Den Sidste Stjerne”

16:31 – Snack break #1 – fik lige et glas kakao og et stykke gulerodskage (fordi sundhed)

16:40 –  Ved kapitel 90 i “Den Sidste Stjerne” (fik ik lige fat i hvilken side det var…)

18:03 – På side 322 i “Den Sidste Stjerne”

19:00 – Snack break #2 – teknisk set skulle jeg bare ned og koge ris…

19:33 – Snack break #2 ½ – det var først her jeg spiste

*minutter ledende op til 20:19* – Josefine i chok, frustration, frygt, glæde – basically ALL the feels

20:19 – mental breakdown efter at have læst sidste side i “Den Sidste Stjerne”.

SIDE NOTE – det kan du se meget mere til i min vlog, haha!

20:55 – læst de første par sider i bog #2: “Vi Var Løgnere” – fatter minus, så beslutter mig for at lave et stamtræ

21:00 – finder ud af jeg har misforstået familierelationerne, så jeg må begynde forfra

21:02 – tegner nyt stamtræ

21:30 – overvejer at give op på “Vi Var Løgnere”

21:53 – Går en tur med min hund, Karla – bare for at komme væk fra den horror, der er “Vi Var Løgnere”.

22:03 – bliver forskrækket af kirkeklokken, der ringer, DET SEKUND jeg tænder mit kamera

who knows – hører en f*cking creepy bip-lyd.

22:32 – back home (ja, bruge 40 minutter af min læse tid på en gåtur… rip)

22:58 – in ma comfy clothes on da sofa

23:49 – Overvejer (igen) at give op på “Vi Var Løgnere” + frustration over at alle går i seng – I thought we all were in this together? Har I aldrig set High School Musical? HIT IT

“WE’RE AAAALL IN THIIIIS TOGEEETHER!”

00:43 – Kommet til del 3 “Sommeren 17” i “Vi Var Løgnere” og mens jeg skriver med @bookreviewsdk finder jeg ud af at vi er kommet til præcis det samme sted! Så mærkeligt!

01:54 – Rammer side 100

01:57 – craver en McFlurry

02:58 – For optaget af at skrive med Sophia (bookreviewsdk), så får kun læst 12 sider…

03:40 – Er på side 126

03:52 – På vej ned mod McDonalds… I don’t know either, okay?

04:00 – bestiller min McFlurry

04:01 – Får min McFlurry! I kid you not, den var færdig på 1 minut. ÉT!

who the f*ck knows at this point – hører en anden mega creepy lyd. Ret sikker på det er en alarm af en slags – you’ll see that in the vlog.

04:18 – hjemme med en tom McFlurry og frosne fingre

04:28 – “Sådan ok træt” + det er ved at blive lyst udenfor.

04:43 – Er på side 131 og siger pænt godnat

CUT TO:

09:19 – Jose is awake and tired as a mo-fo.

09:48 – spiser morgenmad og ser YouTube (- i alt for lang tid…)

10:24 – kommet i tøjet og skal til at læse videre i “Vi Var Løgnere”

11:11 – Side 158

12:07 – vold træt og vil egentlig bare gerne være færdig med bogen

13:13 – FROKOST TIIID (mangler 10 sider på dette tidspunkt)

13:51 – 9 minutter til at readathonet slutter (lige kommet tilbage fra at spise frokost)

14:11 – grædefærdig over “Vi Var Løgnere”. Kan godt være jeg snakkede dårligt om den omkring kl. 02:00 dagen før, but guuurl, it was good! (anmeldelse kommer snart!)

Og det var mit readathon! Jeg glæder mig sådan til at deltage igen til oktober, og håber også I derude vil deltage, for det er virkelig sjovt! Nu vil jeg vende tilbage til at skrive min DHO (dansk-historie-opgave), som jeg burde have skrevet i stedet for det her! Byyyye!

skrevet af Josefine

One thought on “Dewey’s Readathon ’17

Skriv et svar

