Mine yndlings TV-serier! /Kristine

Hey alle!
Jeg tænkte, at jeg ville prøve noget nyt – ihvertfald skal det ikke handle om bøger i dette indlæg, men TV-serier! Jeg har ikke fået læst så mange bøger her for tiden, men har i stedet set aaaalt for mange TV-serier. Så for at få lidt variation her på bloggen, tænkte jeg, at jeg ville dele de allerbedste med jer. De fleste – hvis ikke alle – kan findes på Netflix!

Pretty little liars

Åååh ja, lad os starte godt ud! Den første serie jeg faldt pladask for. Jeg har set den siden 6. klasse! Fem piger – en forsvinder (i en lille by of course) – og et år efter har man stadig ikke fundet hende. De begynder, at modtage onde sms’er fra en “A.” Pigen, der er forsvundet hedder Alison, så de tror at det er hende… Altså lige indtil, at man finder hende død, samtidig med at sms’erne fortsætter.
Ja, så hvis du stadig har en vaskeægte teenager gemt i dig – så kan du godt se at komme i gang! Syvende og sidste sæson er netop i gang!

Riverdale

Hvad skal man sige? Det er faktisk lidt det samme som overstående – ja faktisk som resten – jeg tror, at min stil i TV-serier er teenagedrama næsten hele vejen i gennem.
Anyways, en tvillinge-dreng er forsvundet. Han bliver fundet død. Igen en lille by med masser af pæne mennesker. Fire unge mennesker vil finde ud af hvad der er sket, mens deres familiers hemmeligheder fra deres teenage tid i byen, og alt muligt andet dukker op. Det er virkeligt godt – og første sæson er netop afsluttet 😦 Men en ny er selvfølgelig på vej. Og hey forresten – nogen, der kan huske Cole Sprouse fra Zack og Cody samt Friends? Han er med hvis det kunne hjælpe 😉

Rita

Okay, der rykkede genren sig lidt. Men åh gud, jeg er fan! En lærer – en rimelig anderledes og moderne en af slagsen- og hvad der så ellers kan komme og rende hende. Irriterende forældre, kærester, børn, elever osv. Det er hylende morsomt, men der er samtidig en masse morale i. For Rita kan man nemlig lære en masse af – både hvordan hun er som lærer, men også hvordan hun er privat. Rita bliver spillet af Mille Dinesen, der bare spiller helt vildt godt! Der er hermed 3 sæsoner, man kan glæde sig til hvis man endnu ikke har set den. Den er på dansk!

Jane the virgin

En serie jeg netop er begyndt på! Men jeg elsker den allerede, den kender nemlig lige kernen i min humor. Det er en rimelig indviklet historie, men lad mig forsøge at forklare: Jane bor hos sin mor og sin mormor, som hun har lavet en aftale med. Hun skal være jomfru indtil hun bliver gift. Hendes mor fik nemlig Jane da hun var bare 16 år, og mormoren er herre religiøs. En dag skal hun dog til lægen og tjekkes “dernede.” Ved et uheld bliver hun i stedet insemineret med sæd, der skulle være gået til et par, der gerne ville have et barn. Men Jane bliver altså gravid pga. dette – og hun finder ud af at faren er chef på det hotel hun arbejder. Og hun har jo også sin egen kæreste… Det er så vildt sjovt, men samtidig romantisk osv. Plus der er en virkelig sjov storyteller, der altid bryder ind midt i det hele.

Skam

Jeg havde lovet mig selv, at jeg ikke ville hoppe med på denne bølge. Alle snakkede om den, og handlingen som jeg havde fået beskrevet lød kedelig og flad. Men så en dag i februar kedede jeg mig gevaldigt – jeg så samtlige intetsigende serier på Netflix, og så tænkte jeg netop på Skam. Det gik stærkt derefter. Jeg ved ikke hvad det er med den – den handler netop om det: Unge mennesker, der går i gymnasiet og deres problemer. Men karakterne er bare så helt fantastiske på hver deres måde, og man går bare og venter på at se hvem, der ender som par, og hvordan de hver især udvikler sig. Den er måske lidt overvurderet, men stadig MEGA DRITTKUL! Evak ❤

13 reasons why

Hvis du ikke har hørt om denne serie inden for den sidste måned, har du helt seriøst boet under en sten. Den er til forskel for mange af de andre serier – noget der skal belære os. Hannah Baker har nemlig begået selvmord – ingen ved rigtig hvorfor, men det ved hun selv og derfor har hun optaget 13 bånd, der beskriver grundene til det. Eller rettere sagt, de mennesker og de episoder, der er grundene til det. Får du sendt båndene er du en af dem. Clay, hovedpersonen har fået dem sendt – men han kan ikke forstå hvorfor. Dette er virkelig en sørgelig historie. Ikke mindst fordi den er så realistisk lavet – man kan næsten ikke lade være med at knibe en tåre. Den er lavet efter bogen med samme navn, skrevet af Jay Asher (som du lige nu kan vinde ovre på Josefines Facebook side! Klik HER for at se mere 😀 ). Der skulle komme endnu en sæson, hvilket jeg dog ikke er fan af. Historien sluttede meget åbent ja, men jeg synes ikke der er mere at komme efter. Om ikke andet, kommer jeg nok til at se den alligevel 🙂

Hvad er dine yndlings serier?

 

Skrevet af Kristine

Skriv et svar

